| Title: | Individanpassning av virtuell coach |
| Subject: | Computer science |
| Level: | Advanced |
| Description: |
Hela Sverige står och faller med it och digitalisering. Genom att skriva ditt examensarbete med Atea får du chansen att utforska spännande ämnen och vara del av att forma morgondagens lösningar för att lägga grunden för ett smartare och mer innovativt Sverige. Atea bygger Sverige med it. Vill du vara med? Syfte Vidareutveckla en mobil applikation för individanpassad uppmuntran av fallförebyggande träning. Bakgrund Examensarbetet utförs inom ramen för forskningsprojektet PRE-fall. Projektet finansieras av KK-stiftelsen. Denna del av projektet sker i samverkan mellan Atea Sverige AB och Mälardalens universitet. En befintlig app för fallförebyggande träning är utvecklad i Python och Flutter och innehåller idag en virtuell, AI-driven coach som bl.a.:
· Påminner användaren om dagens träning · Ger träningsrelaterad fakta · Svarar på träningsrelaterade frågor initierade av användaren · Skickar aviseringar och initierar konversationer i samband med dessa
Arbetets innehåll För att ge en mer personlig upplevelse ska appen vidareutvecklas med en onboarding-modul. I denna modul ska coachen inhämta relevant information om användaren, t.ex. befintlig kunskap, attityder och praktik angående användarens fysiska aktivitet. Informationen ska ligga till grund för en mer individanpassad coachning för att skapa en mer relevant och engagerande träningsupplevelse. Den virtuella coachen ska därför, baserat på onboarding-modulens information om användaren och hur användaren använder appen, kunna: · Avisera vid utebliven träning · Skicka feedback baserad på användarens träningsstatistik · Erbjuda andra typer av personliga aviseringar för att stötta långsiktig motivation och hållbar beteendeförändring Dessutom kan onboarding-informationen användas för att nyansera coachningen.
Kvalifikationer Studenter som läser sista året inom t.ex. Informationsteknologi, Datavetare/Datateknik eller liknande. Mycket goda kunskaper i svenska. Python, Flutter, databaser Intresse för hur mjuk teknik kan påverka användarbeteende
Övrig information Genomförandeperiod våren 2026.
Frågor besvaras av konsultchef, Atea:
|
| Start date: | 2025-01-01 |
| End date: | 2025-06-15 |
| Prerequisites: |
Informationsteknologi, Datavetare/Datateknik eller liknande |
| IDT supervisors: | Annica Kristoffersson |
| Examiner: | |
| Comments: | |
| Company contact: |